Monday, February 7, 2011

ALTIN ÇOCUK TANJU ÇOLAK, GERİ DÖNÜŞÜ! yazan Francesca Nina O'Keefe


Altın çocuk Tanju Çolağın Trabzondan, büyük lig takımlarına Avrupa gol şampiyonluğuna olan uzun yolculuk hikayesi. O kadar büyük ki; Biz Türkiye'de Kahraman yaratmasını ve sonra da en büyük zevki o yarattığımız kahramanları öldürmekten zevk alıyoruz. Çocukluk kahramanımız Tanju Çolak hep aklımdadır. Nedendir bilmem son günlerde onun çocuklar için yaptıklarına bakıyorum bravo diyorum. Kendisi gerçekten çocuklara iyi bir spor öğretmeni oldu. Kariyerinde çıkışını ilk Türk Avrupa gol kralı olarak duyurdu. Bir düşünürseniz Tanju'nun bir Peleden bir Maradona'dan hiç bir farkı yok. Pele ayakkabısız futbolu yağmur ormanlarında öğrendiyse, Maradona sokaklarda öğrendiyse Tanju nerde öğrendi o kramponla mı oynadı? O da Trabzon'un arka sokaklarından sesini Avrupa'ya duyuran bir futbolcuydu. Çok alçak gönüllü bir sporcu aslında. Burnu hiç havalarda olmadı. Tanju evet bence Türk futbolunun gelmiş geçmiş en iyi fubolcusu oldu. Kariyerinin son bulmasına ise kim sebep oldu? Hülya Avşar demiyeceğim çünkü bu Tango iki kişiyle olur. Ama kariyerini bitiren en büyük etken yasak aşktı. Yaptığından utanmayan mağrur adam ve geride utanç dolu geçmişle bir kadın kaldı. Benim yazılarımın hep yarım okunduğunu, paragrafların hep ayrı okunduğunun farkındayım. Ama bu paragraflar arasında her ne olursa olsun. Tanju Çolağın kariyerinin geri kafalı beyinler tarafından harcandığını futbolundan çok özel hayatından dolayı kariyerinin bittiğini düşünüyorum. Tanju Çolak geçmişte ne yapmış olursa olsun. İsteyerek veya mecburi hayat şartları ben Tanju Çolağın (comeback kid story) geri dönüş hikayesine bayılıyorum. Eğer bu çalkantılı yorucu hayatını bir adam bir Karadenizli deli böyle bitirmek ister ve kitabının son köşesine bu imzayı atmak isterse işte bu film böyle olur ve bu hayatın filmi böyle çekilir. Her şeye rağmen bugün kü göstermiş olduğu ailesine saygısını onları magazin dünyasının karanlık yüzünden ustalıkla korumasına da hayranım. Sayın Tanju Çolak seni şahsen tanımıyorum. Ama kariyerini bu gün maddi sıkıntıda olan çocuklara yardımını, çocuklara karşılıksız spor sevgisini aşılamanı kasaba kasaba dolaşmanı tebrik ediyorum. Sonunda en güzel rövaşatayı yine çakmasını bildin. Gidişin acı oldu ama dönüşün muhteşem oldu. Herkesi şaşırttın. Lütfen böyle devam et.

No comments:

Post a Comment