Sunday, March 8, 2009

ERKEKLER DE İNSANDIR! Yazan (Françeska) Francesca N O'Keefe
Son günlerde erkeklerin üstüne çok geldiğimin farkına şöyle vardım. Dün önce boğaz da Paşa Bahçe İskele restorantta balık yedim. Çok tavsiye ediyorum. Oraya tesadüf bir Tarih ve Felsefe profesör ü gelimişti. Adam hiç evlenmemiş hayatını bilgiye adamış bir adamdı. Çok okuyan çok bilir diye birşey yok. Ama bazen böyle insanlarla sohbet beyin jimnastiği gibi olabilir. O yüzden Üniversitede ki hocalarla gidin sohbet edin. Ayrıca her ne kadar üniversiteye girmek sınavlı da olsa isterseniz Üniversite de ders dinlemek serbersttir. Yani Üniversite de öğrenmek istiyene kapı açıktır. Her neyse... Bu adam la yalan ve vicdanı tartıştık...O sıra da bana ayak üstü şunu dedi. Çoğu insanın aklıyla kalbi aynı yerde değil. Vicdan vucut kelimesinden gelirmiş. Yani bir insan aklıyla kalbini birarada bir bütün yaptığı gün vicdanıyla tanışır. Bu konu ağır bir konu olayı dağıtıyorum. Cumartesi akşamı felsefe saat 10 dan sonra yapılmaz diye ordan sayın düşünürden izin istiyerek ayrıldım. 5 kişilik yarış arabası gibi egsozu patlak ses çıkartan mavi bir araba da 7 kişi Avrupa yakasına geçtik.... Yedinci kişinin vicdan ve terbiye problemleri olduğunda kanyonun önünde arabadan attık. 6 kişi kaldık. Mecidiyeköyde arabayı park ettiler. Metroya binme derdiyle. Vazgeçtik taksiye bindik. Beni bay Y aradı. Galatasaray da güzel manzaralı teras mekanda Bay Y ile buluştuk....
..Bundan tam iki sene önce ortaköy de midye dolma kaçamaklarımın birinde. ortaya serdiğim biberleri yerken ayran içerken Bay Y ile tanışmıştım. Kafam iyiydi sonra kokoreçe daldım. O vakit ağzımın suları akıyor iştahla yerken ayranı yudumlamıştım. Bay Y bana bakarken cool halimi bozmadım. Ağzımdan ayranlar taştı. Bay Y yüzümde ki ayranı sildi. Benim ağzım bir karış açık kaldı. Bir erkek insan olabilirse bu kadar olurdu. Ben kaçtım. Taksiye atlayıp. O zaman Bay Y 21 yaşındaydı. Bay Y şimdi 23 yaşında.. Neyse 1,5 sene bekledi o kadar beni görmeye. Ben Bay Y ile Galatasaraydan bir gece yarısı elinden tutup yürüdüm. Adımlarımız çok senkrondu. Onun elinin avucunun arkasından başparmamağını tutmama izin verdi. Bana dediki ben Taksimi sevmem. Bak mesala şuan üç can taşıyorum. Aaah o niye dedim? Bir ben iki sen. Beni dövseler seni kaçırsalar ben ne yaparım? Şaka gibi. Bende beni kaçırıcak kadar salak değiller dedim. Olsun seni burada korumam zor dedi. Taxiye atladık. Adama Beşiktaş evlendirme dairesine lütfen dedi. Pardon dedim? Yok ben orda oturuyorum dedi. İyi de ben orda oturmuyorum. İlk beni Nişantaşına atarsınız dedim. Bay Y konuşmaya başladı. Taksiden indik. Yürüdük Nişantaşında. Konumuz Kadın erkekti. Yanımıza önce dilenciler geldi. Onlara para verdik. Ardından köpekler geldi. Ardından kediler. Komedi gibi bize sırnaştılar. Lafımızı bir köpek bile kesti anlıyacağınız.. Her önemli şey söylediğinde durdu ve gözlerimin içine baktı. Gözbebeğinde kendimi gördüm. Bana Kadın erkek ayırmamak lazım. Erkeklerde insandır Kadınlar da insandır biz insanız dedi. Erkekler korkak olur genelde. Kadınları kırmak istemekleri için bol bol yalan söylerler. Empati yaptım yol boyu şu erkeklerle. Onu can kulağıya dinledim. Kadınlar fazla dürüst erkeği sevmez dedi. Nezaket dediğimiz şey iyi yalan söyleme sanatıdır. Ben de ona bir kadın 30 una gelince Aşkta süpriz hissini kaybediyor ve olamıyor dedim. Artık erkeklerin yaptıkları kalpte yer ediyor. Kadın Aşk arzusunu kaybediyor. O da bana benim gibi erkeklerde var dedi. O sıra da topağacı yokuşundan Nişantaşından yukarı çıkmıştık. Ay pırıl pırıl tepemiz de parlıyordu. Bana sen mantar soslu tavuk severmisin? Sana mantar soslu tavuk yapayım mı? Dedi.. Rejimdeyim! dedim. O zaman Dvd seyredelim mi? dedi. Bizim zamanımız da pul kolesiyonları ve para koleksiyonları vardı. Şimdi korsan DVD yüzünden bu evde DVD izleme muhabbetine döndü. dedim. Kendine bir güvenle güldü. Tamam o zaman gelecekte DVD izleriz. Haklsın belkide DVD izleyip mantar soslu tavuk yemek için çok erken dedi. Bu sefer ben güldüm.. Kapıma kadar geldi. Annem bekliyor beni iyi geceler dedim. Bu sabah gökyüzünde hoş bir eda var. Galiba Nişantaşına birşeyler oldu :))))))

No comments:

Post a Comment